3. 11. 2012

Dostal som mail na zamyslenie



Babi, kolik vlastně ti je let?
--------------------------------------------------
Ani bych netušila, že už jsem tak "starý" pamětník

Jednou večer si babička s vnukem povídala o současném životě.
Najednou se vnuk zeptá babičky: "Babi, kolik vlastně ti je let?"
Babička odpovídá: "Nech mě chvíli přemýšlet..!!
Narodila jsem se před televizí, kopírkou, kontaktními čočkami, antikoncepčními pilulkami.
Nebyly policejní radary, kreditní karty, laserové paprsky.
Ještě nevynalezli klimatizaci, ani sušičky, oblečení se vypralo a pověsilo na čerstvý vzduch, aby uschlo.
Člověk nebyl na Měsíci, neexistovala trysková letadla.
Vdala jsem se za tvého dědečka, žili jsme spolu, v každé rodině byla matka a otec.
Muži nenosili náušnice.
Narodila jsem se před počítači, paralelním studiem a skupinovou terapií.
Lidé nechodili na preventivní prohlídky, nýbrž je lékař dle potřeby posílal na krev a moč.
Dokud mi nebylo 18 let, oslovovala jsem každého muže ´Pane´ a ženu´Paní´ nebo´Slečno´.
Když v té době žena nastoupila do tramvaje nebo do autobusu, děti a mladí lidé spěchali,
aby jí uvolnili místo.
Pokud byla těhotná, doprovázeli ji k sedadlu.
Na schodech se ženám přenechávala strana u zábradlí, nastupovaly do výtahu jako první.
Muži nikdy nezdravili ženu, aniž by přitom nepovstali, pokud v okamžiku, když vstoupila, seděli.
Vstávali od stolu pokaždé, když vstala žena, i kdyby to bylo pouze na okamžik.
Muži nám otevírali dveře a pomáhali při odkládání kabátů.
Dívky znamenaly pro svou rodinu čest.
Náš život se řídil střízlivým uvažováním, úctou ke starším lidem, chováním dle zákona,
naplňovalo ho plodné soužití s ostatními a odpovědná svoboda.
Učili nás rozlišovat dobré a špatné.
Vážný vztah znamenal, že máme dobré vztahy s našimi bratry a sestrami a dalšími vzdálenými a blízkými příbuznými a přáteli.
Neznali jsme bezdrátové telefony, nemluvě o mobilech.
Neposlouchali jsme stereo nahrávky, FM rádio, kazety, CD, DVD, a neměli jsme elektronické psací stroje, počítače, notebooky. Notebook znamenalo sešit..
Hodinky jsme natahovali každý den.
Nic nebylo digitální, ani hodinky, domácí spotřebiče neměly světelné displeje.
Když už mluvíme o strojích, nebyly ani bankomaty, mikrovlnné trouby, budíky s rádiem. Nemluvě o videorekordérech a videokamerách apod...
Neexistovaly digitální ani barevné fotografie, jen černobílé, a na jejich vyvolání se čekalo nejméně tři dny.
Made in Korea či Vyrobeno v Číně nebo v Thajsku ani neexistovalo.
Neslyšeli jsme o" Pizza", Mc Donaldu nebo o instantní kávě.
V obchodě bylo možné koupit něco i za 5 nebo 25 haléřů.
Zmrzlina, jízdenka nebo osvěžující nápoj stál 70 haléřů.
V mé době byla t r á v a  něčím, co jsme K O S I L I, ne kouřili!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Teď mi řekni, kolik si myslíš, že je mi let."
"Ach, babi... více než 200!" odpověděl vnuk.
"Ne, miláčku, pouze šedesát!!!!!???????"

HEZKÉ DNY..

Žiadne komentáre: